söndag 20 juli 2008

Moleskine

Det fiinaste av det fiina i anteckningsboksväg är Moleskine. Och visst fan är de fina. De är rent härliga att skriva i. Och kostar groteskt mycket. Jag använder Moleskine-anteckningsböcker. Men istället för att göra en religiös grej av det hela (som de på http://www.moleskinerie.com/), använder jag hellre andra anteckningsböcker med fler sidor som är betydligt billigare i inköp. Jag vill kunna använda sida efter sida i rapp följd när jag skriver och arbetar fram en text, utan att få en känsla av att jag slösar. Huvudsaken är förhoppningsvis just skrivandet. Inte vad man skriver i.

1 kommentarer:

marlan sa...

Hehe, javisst är det så;
Huvudsaken är skrivandet, inte det man skriver i.

Fast jag vet inte. Kanske tror somliga att orden blir tyngre om de är skrivna med och på dyrbara don?

Tack för länk och på återseende.
/m