tisdag 18 november 2008

Pocketfodral

Jag har sett dem förut. Men jag har tyckt att pocketböcker ska se slitna ut. Det ska synas att de är lästa. Ryggarna ska vara vikna, sidorna fulla av uppvikta hundöron. Men så var jag på Wettergrens i Borås och hittade ett stilfullt pocketfodral. Jag köpte det. Det kostade 79 kronor. Och det är estetiskt! Själva fodralet är i nåt som i alla fall liknar läder, ett gummiband håller boken stängd när man inte läser, och ett bokmärkesband finns däri. Det är snyggt och praktiskt.

På bilden har jag lagt in Jenna Jamesons memoarbok Att älska som en porrstjärna i fodralet.

4 kommentarer:

marlan sa...

Vad snyggt!!
Undrar just om det finns att få tag på någonstans härikring?

Creutz sa...

Wettergrens ägs av Bokia. Testa där!

marlan sa...

Toppen, tackar!

Fågelflickan sa...

Ett riktigt fodral skulle jag vilja ha ngn gång. Jag använder alltid fodrl i plast. Jag hatar hundöron och slitna sidor etc.