torsdag 18 december 2008

Poeten kommer till stan

Klockan 14:44 ringde en kompis mig. Han frågade om jag satt ner. Det var precis vad jag gjorde. Och så berättade han att Morrissey kommer till – Borås. Det lät naturligtvis otroligt. Men kompisen hävdade att det var bekräftat. Jag surfade ut och kollade. Mycket riktigt. Jag fick det bekräftat på Aftonbladet. Jag ringde till Åhaga, där konserten ska äga rum. Och också de bekräftade, lätt förundrade själva, vad det lät som. Så nu gäller det att försöka få tag i biljetter. De sägs släppas i morgon, fredag.

Morrissey har betytt mycket för mig. Väldigt mycket. Och han är en av de artister vars texter verkligen är poetiska. Jag har gråtit till hans musik. Jag har en bit av en av hans skjortor i ett vitrinskåp. Man kan säga att jag är hängiven.

Morrissey spelar, förutom på Åhaga i Borås (18/6), även i Lisebergshallen, Göteborg (22/6) och på Hovet, Stockholm (24/6). Se Ticnet för mer information.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ju stå i kö någonstans i 3-4 timmar innan släppet. Nu kanske de släpps på nätet så man inte behöver köa? Då får man improvisera o köa utanför sin lägenhet eller något. Köandet gör köpet så mycket roligare, helst ska man ha en öl i kroppen.

marlan sa...

Sedär!!
Jag har redan sett karln ett par gånger, men finns det biljetter kvar vid löning skall det nog banne mig köpas en. :D

Anonym sa...

Vore det inte för han har svårt att ta allt för många toner så har han relativt trevlig och trallvänlig musik.

Creutz sa...

Jodå. Jag fick tag i platser. Utan att behöva köa. Man kan tydligen ringa och reservera. Gäller att inte missa att hämta ut dem på måndag nu bara...