tisdag 5 maj 2009

Vi i Stormtrupperna...

Ja, vi i Vertigos Stormtrupper har så fått ett nytt paket på posten; den här gången innehöll den Stig Saeterbakkens Osynliga händer och Gustav Meyrinks Golem. Dessutom ett fint propagandamedel att gå omkring med.

Stormtruppernas vördade nestor, Vertigomannen, har gjort mycket reklam för Saeterbakken på sistone. Det bådar positivt. Tittar man till typografin så blir jag ännu mer positiv. Bodoni! Passar bra till den särskilda serie inom Vertigos utgivning som nu fötts: Vertigo Noir.

Meyrinks Golem passar bra in i min läsning, nu när jag har en Kafkaperiod.

Återigen, från Stormtruppernas djup: tack!

3 kommentarer:

marlan sa...

Ja! Jag fick mitt palet på Textmässan. Spännande. lyssnade även på Saeterbakken då han läste utdrag ur sin roman, men jag hörde dessvärre illa eftersom ljudet var dåligt. :(

Creutz sa...

Ah! Just det, du var där, det läste jag på din blogg. Hade gärna besökt Textmässan också, men bor man 40 mil från Stockholm, så gör man.

Vertigomannen sa...

Ja, attans, ljudet var inte bra. Det ordnar jag till nästa år! Och tack för de fina orden!