söndag 12 september 2010

För mycket på en gång

Fem böcker på en gång är för många. Kanske borde rensa i listan, och ta mig an en eller två i taget. Det blir lätt för mycket. Och då är risken större att jag avslutar en bok i förtid om jag för tillfället inte tycker att den är givande. The Haunted: A Social History of Ghosts ligger farligt nära gränsen att bli övergiven nu: den har blivit för torr, och andra böcker lockar mer... Exempelvis Mortuary Confidential: Undertakers Spill the Dirt... Och på nattygsbordet vilar Och världen skälvde, som jag alls inte vill distansera mig för långt ifrån – det är den för bra för... Men den är monolitisk, en tegelsten till formatet, minimal text...

En bok i taget är nog det optimala. Jag vill absolut inte bli läsmätt för att jag blir för spretig i den läsning jag ägnar mig åt samtidigt.

0 kommentarer: