lördag 27 november 2010

Hittade en skattkammare

Var förbi Knallefyndet i dag. Jag vann Prometheus på Tradera från Knallefyndet, och hämtade ut boken direkt av handlaren. – Och där, i ett höghus på Bergsäter dolde sig en skattkammare! Tusentals böcker, i mängder av bokhyllor! Udda böcker! Fina böcker! Billiga böcker! Dessvärre hade jag inte med mig så mycket kontanter, men jag fick ändå med mig elva volymer hem, förutom Prometheus.

Så, nu har jag utökat boksamlingen med följande fina titlar:

– Rudyard Kipling: Kim (1928)
– Edla af Klercker: Vett och dårskap: Kulturskildringar från 1700-talets England (1918)
– Wilhem von Braun: Samlade dikter I-IV (1902)
– Herman Rauschning: Nihilismens revolution (1940)
– Erik Axel Karlfeldt: Fridolins visor, Fridolins lustgård, Vildmarks- och kärleksvisor, Flora och Bellona, Hösthorn (1931)
– Sven Hedin: Från fronten i väster (1915)
– Ernest Hemingway: Öar i strömmen (1971)

Har du vägarna förbi Borås en helg, så titta gärna in på Knallefyndet. Innan jag hunnit fynda upp hela boklagret.

0 kommentarer: